Sposób na organizację i transport przeprowadzki
Przeprowadzka biura, przestronnej willi czy skomplikowanej instalacji, takiej jak muzeum czy antykwariat, to z pewnością wyzwanie logistyczne, administracyjne i marketingowe. Zorganizowanie wszystkiego na własną rękę wydaje się szaleństwem. Dlatego w takich sytuacjach ludzie zwracają się do profesjonalistów. Jak jednak przygotować się do przeprowadzki, co trzeba wiedzieć i jakie korzyści można odnieść? Oto kilka wskazówek!
Pomoc ekspertów to oszczędność czasu i pieniędzy
Przeprowadzki krajowe to wiele formalności samych w sobie, jeśli trzeba opuścić obecny lokal i wynająć lub kupić nowy. Trzeba też przygotować protokoły przekazania, podpisać nowe umowy najmu czy poinformować klientów/kontrahentów/partnerów biznesowych o przeprowadzce firmy, biura czy przedsiębiorstwa. Profesjonalne usługi takie jak usługi przeprowadzkowe dla najbardziej wymagających firm tego typu naturalnie ułatwiają zadanie i zwalniają z dużej części odpowiedzialności. Dzięki temu oszczędzasz czas i pieniądze.
Oferowane usługi przeprowadzek biurowych zapewniają nie tylko transport mebli, sprzętu czy narzędzi informatycznych, ale także demontaż i montaż przedmiotów w miejscu docelowym, a także zabezpieczenie dróg transportowych i towarów przed uszkodzeniem. Ten ostatni aspekt jest często pomijany, a uszkodzenia sprzętu elektronicznego, artefaktów czy instrumentów muzycznych (na przykład podczas przeprowadzki galerii czy sklepu muzycznego) mogą być bardzo kosztowne. Dodatkowo, potrzebny jest czas na przygotowanie specjalnych dokumentów transportowych wymaganych przy przeprowadzce za granicę. To zadanie również można powierzyć profesjonalistom.
Profesjonalne usługi przeprowadzkowe to mniej formalności
Listy tranzytowe, zezwolenia, dokumenty celne i podatkowe to tylko niektóre z dokumentów wymaganych podczas przeprowadzki za granicę. Jeśli przenosisz się z jednego kraju do drugiego – jako osoba prywatna lub zawodowo – formalności związane z przeprowadzką wymagają czasu. W takim przypadku należy uzbroić się w cierpliwość, zapoznać się z przepisami lub po prostu skorzystać z usług profesjonalnej firmy. Nasz wykwalifikowany opiekun zadba również o kontakty z urzędami celnymi, a w przypadku wysyłania za granicę czworonożnego pupila poinformuje o certyfikatach, o które należy wystąpić dla zwierzęcia i dostarczy wszystkie niezbędne dokumenty.
Nie tylko ruchy międzynarodowe, ale i krajowe mogą mieć charakter administracyjny. Jeśli więc nie chcesz tracić czasu na „papierkową robotę”, zleć to zadanie na zewnątrz. Ważne jest również wykupienie ubezpieczenia majątku firmy przeprowadzkowej. Warto sprawdzić, czy wybrany przez Ciebie wykonawca oferuje taką usługę.
Prowadzenie działalności gospodarczej
Aby uniknąć dodatkowych kosztów, warto zadbać o to, by podczas przeprowadzki biuro lub sklep nadal funkcjonowały. Każdy przestój, zwłaszcza jeśli się przedłuża, może spowodować straty. Jeśli chcesz uniknąć lub znacznie ograniczyć te straty, zaplanuj przeprowadzkę z dużym wyprzedzeniem, wyznacz terminy i ustal harmonogram wszystkich zadań związanych z przeprowadzką.
Aby usprawnić cały proces, warto zrobić inwentaryzację i listę przedmiotów do przeniesienia. Przyspieszy to zawarcie umowy z firmą przeprowadzającą oraz późniejsze pakowanie i transport przedmiotów. Należy również przewidzieć czas na demontaż i odpowiednie spakowanie mebli i sprzętu. Ten ostatni punkt jest szczególnie ważny, jeśli przewozisz cenne przedmioty, wrażliwe na transport narzędzia lub po prostu przedmioty o dużych gabarytach. Na szczęście dobre firmy przeprowadzkowe mają w tym zakresie sprawdzone rozwiązania. Ponadto, gdy wprowadzisz się do nowego domu, firma nie tylko rozpakuje i ponownie złoży Twoje rzeczy, ale także zajmie się wszystkimi odpadami powstałymi podczas przeprowadzki.